Άλλη μια εταιρεία προμήθειας ηλεκτρισμού, τη Revmaena ΜΕΠΕ, έθεσε χθες ο Λειτουργός της Αγοράς (ΛΑΓΗΕ) εκτός αγοράς, στο πλαίσιο των ελέγχων όλων των προμηθευτών για οφειλές προς τους διαχειριστές.
ΓΕΝΟΠ: Μεγάλες οι ευθύνες της πολιτείας για τις ζημιές της ΔΕΗ
Συγκεκριμένα, ο ΛΑΓΗΕ ανακοίνωσε χθες ότι προέβη σε καταγγελία της σύμβασης συναλλαγών ημερήσιου ενεργειακού προγραμματισμού (ΗΕΠ) της Revmaena και από σήμερα οι πελάτες της (σχεδόν 30.000 στη χαμηλή τάση - νοικοκυριά) θα εκπροσωπούνται από τον προμηθευτή τελευταίου καταφυγίου, δηλαδή τη ΔΕΗ.
Υπενθυμίζεται ότι προχθές ο ΛΑΓΗΕ προχώρησε σε αντίστοιχη καταγγελία σύμβασης θέτοντας εκτός αγοράς την εταιρεία Ελληνική Εναλλακτική Ενεργειακή, με βασική δραστηριοποίηση στη μέση τάση.
Στο μεταξύ η Ελληνική Εναλλακτική Ενεργειακή σε ανακοίνωσή της χαρακτηρίζει απαράδεκτη και προκλητική την επιστολή του Λειτουργού και υποστηρίζει ότι το ποσό των οφειλών της διεκδικούσαν τόσο ο ΛΑΓΗΕ όσο και ο ΑΔΜΗΕ. Σημειώνει ότι πρόκειται για 800.000 ευρώ, ενώ έχουν καταβληθεί ήδη 2,5 εκ. ευρώ τους τελευταίους δύο μήνες, μειώνοντας σημαντικά το σύνολο των οφειλών της. Δηλώνει μάλιστα πρόθυμη και ικανή να ικανοποιήσει, τις αμέσως επόμενες ημέρες, την οφειλή και επιφυλάσσεται να προσφύγει στη ΡΑΕ, αλλά και δικαστικά.
Διαβεβαίωση της ΔΕΗ
Πάντως, η ΔΕΗ, ως προμηθευτής τελευταίου καταφυγίου, διαβεβαιώνει τους πελάτες των δύο εταιρειών που διαγράφηκαν από το μητρώο συμμετεχόντων στην αγορά ηλεκτρισμού ότι η τροφοδότησή τους θα είναι αδειάλειπτη.
Ειδικότερα, ενημερώνει για τα εξής:
- Η ΔΕΗ ανέλαβε ως προμηθευτής τελευταίου καταφυγίου την παροχή ρεύματος στους καταναλωτές των δύο εταιρειών από:
α) την Τετάρτη 30/5/2012 και ώρα 00:00 για τους πελάτες της Ελληνική Εναλλακτική Ενεργειακή
β) την Πέμπτη 31/5/2012 και ώρα 00:00 για τους πελάτες της Revmaena.
Οι καταναλωτές των δύο εταιρειών δεν κινδυνεύουν με διακοπή της ηλεκτροδότησής τους και δεν χρειάζεται να προβούν άμεσα σε οποιαδήποτε ενέργεια.
- Παρέχεται χρονικό διάστημα μέχρι τρεις μήνες, προκειμένου οι καταναλωτές αυτοί να επιλέξουν τον Προμηθευτή της αρεσκείας τους, συμπεριλαμβανομένης της ΔΕΗ, και να προβούν σε σύναψη σχετικής σύμβασης.
- Για το παραπάνω διάστημα, οι υπόψη καταναλωτές τιμολογούνται, όπως ορίζει ο νόμος, με βάση τα αντίστοιχα δημοσιευμένα τιμολόγια της ΔΕΗ.
Για διευκόλυνση και πληρέστερη ενημέρωση των καταναλωτών η ΔΕΗ έχει ήδη θέσει σε λειτουργία την ειδική τηλεφωνική γραμμή: 214-214-2000.
ΓΕΝΟΠ
Εξάλλου, ευθύνες στην Πολιτεία, αλλά και στη διοίκηση της ΔΕΗ, επιρρίπτει η ΓΕΝΟΠ για τις ζημιές 1,4 εκ. που κατέγραψε η επιχείρηση το πρώτο τρίμηνο του έτους. Επισημαίνει ότι η ΔΕΗ έφτασε στο κόκκινο “γιατί η πολιτεία χρόνια τώρα της συμπεριφέρεται σαν να είναι η Φιλιππινέζα των ιδιωτών, αλλά και η δική της”, σημειώνοντας ότι το πολιτικό σύστημα δούλεψε για τους επενδυτές-ιδιώτες.
Αναφέρεται στις βασικές αιτίες που οδήγησαν σε αυτή την κατάσταση και που είναι:
- Ο μηχανισμός ανάκτησης μεταβλητού κόστους ιδιοπαραγωγής (χονδρεμπορική αγορά), λόγω του οποίου το 2011 η ΔΕΗ ζημιώθηκε κατά 131 εκ. ευρώ και εκτιμάται ότι το 2012 θα ξεπεράσει τα 300 εκ.
- Η υποχρέωση του τελευταίου καταφυγίου σε συνδυασμό με το ότι συνειδητά και επί χρόνια σε όφελος των ιδιωτών η ΔΕΗ εμποδίστηκε να αναπτυχθεί, με αποτέλεσμα να αναγκάζεται να κάνει τεράστιες αγορές και εισαγωγές από τρίτους.
- Ο ειδικός φόρος (ΕΦΚ) σε ντίζελ-μαζούτ και φυσικό αέριο.
- Η ληστεία-αρπαγή των κερδοφόρων πελατών της ΔΕΗ από τους “αεριτζήδες” των Energa-Hellas Power.
- Το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, το κόστος του οποίου επωμίσθηκε μέχρι τώρα η ΔΕΗ.
- Τα χρέη του Δημοσίου αλλά και μεγαλο-ιδιωτών “που κάνουν το κορόιδο χωρίς να δίνουν μία”.
- Η μετατροπή της ΔΕΗ σε φοροεισπράκτορα (χαράτσι). Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές στην χαμηλή τάση έφτασαν σε 762,5 εκ. τον Μάρτιο 2012, από 485,7 εκ. τον Οκτώβριο 2011.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου