2 Αυγ 2011

Point system για οφειλέτες προωθεί η ΔΕΗ


Μετά την αρνητική εισήγηση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας για τη δημιουργία βάσης δεδομένων τύπου «Τειρεσία» για τους οφειλέτες της ΔΕΗ, η διοίκηση του οργανισμού αποφάσισε να δημιουργήσει ένα Point system που θα κατατάσσει τους οφειλέτες σε έξι κατηγορίες, δίνοντας τους διαφορετικά δικαιώματα. 
Οι κατηγορίες στις οποίες θα κατατάσσονται οι καταναλωτές είναι:
1.Συνεπής χωρίς διακανονισμούς.
2.Συνεπής σε πληρωμές και διακανονισμούς.
3.Περισσότερες από μία ενσωματώσεις λογαριασμών σε επόμενους λογαριασμούς ή και μία αθέτηση διακανονισμού.
4.Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών.
5.Παραβίαση μετρητή μετά από αποκοπή λόγω χρέους.
6.Επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις μετρητή μετά από αποκοπή ή και ρευματοκλοπή. 


Οι πελάτες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εξόφληση των λογαριασμών τους θα κατανέμονται, στις παραπάνω κατηγορίες, ανάλογα με τη συνέπειά τους στην εξόφληση λογαριασμών το προηγούμενο δωδεκάμηνο και για κάθε μία θα ισχύουν διαφορετικοί όροι (διευκολύνσεις αποπληρωμής κλπ.). Για παράδειγμα, στους οικιακούς καταναλωτές που ανήκουν στην πρώτη κατηγορία, θα προβλέπεται δυνατότητα ρύθμισης του ληξιπρόθεσμου λογαριασμού έως και σε 4 διμηνιαίες δόσεις.
Ειδική κατηγορία θα αποτελούν οι πελάτες του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου όπου θα δικαιούνται περισσότερες δόσεις και χαμηλότερες προκαταβολές.
Η διαδικασία αυτή, τονίζει η ΔΕΗ θα διευκολύνει τους καταναλωτές και θα μειώσει τις καθυστερημένες πληρωμές. Τονίζεται παράλληλα, πως για τις ευπαθείς ομάδες καταναλωτών προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι δεν θα κόβεται το ρεύμα τους χειμερινούς και τους καλοκαιρινούς μήνες.
(Πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Για άλλη μια φορά η Κρατική ΔΕΗ, συμβάλει στην Κοινωνική Συνοχή δείχνοντας την απαιτούμενη ευαισθησία για τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που βιώνουν σήμερα οι Έλληνες πολίτες. Άραγε ποια ιδιωτική εταιρεία που δραστηριοποιείτε στην λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας έδειξε ανάλογο κοινωνικό πρόσωπο; Καμία. 
Γιατί οι ιδιωτικές εταιρείες έχουν σαν σκοπό το κέρδος και μόνο το κέρδος. Γι΄ αυτές το ηλεκτρικό ρεύμα αποτελεί εμπόρευμα και όχι κοινωνικό αγαθό. Παρόλο που και στην ΔΕΗ, λόγο της μετατροπής της σε Α.Ε., υπάρχει η τάση και η ροπή προς αυτή την κατεύθυνση, η ιστορία, η εταιρική κουλτούρα και η διαχρονική αγωνιστική στάση που διακρίνει τους εργαζόμενους, προς όφελος της κοινωνίας, συνέβαλαν σ΄ αυτή την απόφαση. Μια απόφαση για την οποία σαν Τ.Ε. ΕΔΟΠ/ΔΕΗ στην Πάτρα, είχαμε ζητήσει να υλοποιηθεί από τα τέλη Αυγούστου του 2010, όταν είχε προκληθεί ένταση μεταξύ εμπόρων και συνεργείου της ΔΕΗ στο κέντρο της πόλης, κατά την πραγματοποίηση αποκοπής λόγω ανεξόφλητων λογαριασμών.
Έστω και αργά, νοιώθουμε ότι υλοποιούνται κάποιες από τις προτάσεις μας ώστε να διατηρηθεί η κοινωνική συνοχή. Απαιτούνται  όμως ακόμη μεγαλύτερα βήματα, όχι τόσο από τη ΔΕΗ όσο από το κράτος. Θα πρέπει άμεσα να καθοριστούν από το Υπουργείο, τα κριτήρια για την ένταξη στους "ενεργειακά φτωχούς" καταναλωτές, όπως ορίζει το νέο Ενεργειακό νομοσχέδιο που πρόσφατα ψηφίστηκε και εφαρμόζετε σε όλη την Ε.Ε.
Παράλληλα θα πρέπει η κυβέρνηση να προχωρήσει, στην μείωση στον ελάχιστο το ΦΠΑ για τα κοινωνικά αγαθά (ρεύμα, νερό, κ.α.) καθώς και στην απαλλαγή από τους λογαριασμούς του ρεύματος τα περί τρίτων.     
ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ Θ. Πρόεδρος Τ.Ε. ΕΔΟΠ/ΔΕΗ Πατρών-Αιγίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου