Συνάδελφοι, συναδέλφισσες
Η πατρίδα μας για Τρίτη συνεχή φορά στην ιστορική της διαδρομή (μετά την απελευθέρωση από τον τουρκικό ζυγό) ΖΕΙ σε καθεστώς, «ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ». Οι δανειστές μας όπως έπραξαν και στο παρελθόν (περίοδος ΤΡΙΚΟΥΠΗ, περίοδος ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ) υπέβαλλαν στην Ελλάδα «ΣΚΛΗΡΟΥΣ» όρους δανειοδότησης με ΒΑΣΙΚΟΥΣ θιγόμενους το ΣΥΝΟΛΟ του κόσμου της εργασίας.
Είναι χαρακτηριστική η ευκολία λήψης ΣΚΛΗΡΩΝ μέτρων μείωσης της ονομαστικής αξίας των μισθών και των συντάξεων σε αντίθεση για παράδειγμα της αδυναμίας «σύλληψης του μαύρου χρήματος» που αγγίζει το 30% του ΑΕΠ … όταν στην Γερμανία π.χ. η αντίστοιχη ροή «μαύρου χρήματος» βρίσκεται μόλις στο 6%....
Στην προσπάθεια αυτή η ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ βρέθηκε στο «μάτι του κυκλώνα» με στόχο περικοπές (συντάξεων, πρόνοιας, περίθαλψης) 5,3δις € μέχρι το 2015!!!
Πρόκειται για λογική ΔΡΕΠΑΝΟΦΟΡΟΥ άρματος που λειτουργούσε στις αρένες της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας…
ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Με την παρούσα ανακοίνωση επιδιώκουμε:
Α) Να επαναφέρουμε στην σκέψη όλων μας το ΙΣΧΥΡΟ νομοθετικό πλαίσιο που διέπει το ασφαλιστικό μας σύστημα
Β) την ισχυρή περιουσιακή βάση που δημιουργήθηκε και αποτυπώθηκε με αναλογιστική μελέτη από τις πλέον σοβαρές εταιρείες που ασχολούνται με αναλογιστικές μελέτες φορέων κοινωνικής ασφάλισης (Φ.Κ.Ε.) και μάλιστα μετά από Διεθνή Διαγωνισμό.
Γ) Την ύστατη στιγμή τα συναρμόδια Υπουργεία (Εργασίας, Οικονομίας) να αναλογιστούν το πεδίο των υποχρεώσεων τους για το «ασφαλιστικό της ΔΕΗ» αποδίδοντας στο πλαίσιο της ΕΜΠΡΑΓΜΑΤΗΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ, της ύπαρξης δηλαδή περιουσίας αξίας 11,9 δις € (επικαιροποίηση στις 31/12/2008) όλα όσα οφείλουν
και
Δ) Να διατρανώσουμε σε όλους τους τόνους την αποφασιστικότητα της Ομοσπονδίας να κινηθεί σε όλα τα πεδία δράσης (Νομικές προσφυγές, καθημερινό αγώνα, άγριες απεργίες) διεκδικώντας το αυτονόητο. Δηλαδή την ομαλή χρηματοροή στο πλαίσιο του Πάγιου Πόρου (Διαφορά Εσόδων – Εξόδων) και την επαναφορά του καθεστώτος όπως ήταν πριν το Νόμο 3655/08 (Νόμος Πετραλιά).
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ
ΜΕ ΤΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ
- 1) EDF)
- 2) Για περισσότερα από 25-30 χρόνια (πρώτες συνταξιοδοτήσεις) ο εργοδότης (ΔΕΗ) χρησιμοποίησε τις εργατικές εισφορές αφενός σε επενδύσεις εξηλεκτρισμού της χώρας και αφετέρου δεν απέδιδε εργοδοτικές εισφορές τις οποίες επίσης διέθετε σε επενδύσεις αποφεύγοντας ΑΚΡΙΒΟΥΣ δανεισμούς από την αγορά της εποχής…
Η κοινωνική προσφορά του Ασφαλιστικού της ΔΕΗ συνέβαλλε αποφασιστικά στο θαύμα του εξηλεκτρισμού της χώρας από την μία και κατ’ ελάχιστο (σύμφωνα με παλαιότερη μελέτη) στη συγκράτηση του κόστους ενέργειας κατά 25- 30%.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές απολαμβάνουν τιμές Ηλεκτρικού που βρίσκονται στο 60% του Μέσου όρου (Μ.Ο.) των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.). Το γεγονός της ύπαρξης των Λιγνιτικών δεν μπορεί από μόνο του να δικαιολογήσει τις χαμηλές τιμές στην Ελλάδα, άλλωστε Λιγνίτες υπάρχουν και σε άλλες χώρες( π.χ. Γερμανία, Πολωνία, Τσεχία) και οι τιμές πώλησης ενέργειας είναι σημαντικά ακριβότερες.
Γίνεται κατά συνέπεια απόλυτα κατανοητό ότι έχουμε ασφαλιστικό με τεράστια αφενός σχηματισμένη περιουσία και ακόμη μεγαλύτερη κοινωνική προσφορά!!!
Στην εξέλιξη του Ν.4491/66 με το άρθρο 40 του Ν. 1902/90 οι ασφαλισμένοι του Ν.163/1975 (ταμείο Ασφάλισης Προσωπικού Η.Ε.Α.Π. – Ε.Η.Ε.) εφεξής υπάγονται στις διατάξεις του Ν.4491/66 (πρόκειται για τους σεβαστούς συναδέλφους συνταξιούχους πρωτοπόρους που έστησαν το θαύμα της μεγαλύτερης και πιο ισχυρής Δημόσιας Επιχείρησης στην πατρίδα μας).
Η ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΑΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΜΗΣΗΣ
Η προσπάθεια αποσάθρωσης και καταστροφής του φορέα κοινωνικής ασφάλισης της ΔΕΗ . ξεκινά για πρώτη φορά με τον Ν.2084/1992 (Νόμος Σιούφα) για τον οποίο η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ έδωσε επικό αγώνα 21 ημερών σκληρής απεργίας με απολύσεις, εξόδους μονάδων, με ενεργοποίηση ακόμα και του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με αερομεταφορά απεργοσπαστών με ελικόπτερα στους λιγνιτικούς σταθμούς του Βορρά…
Στον Ν.2084/92 άρθρο 46 το Ασφαλιστικό μας αυθαίρετα χαρακτηρίζεται «ελλειμματικό» καταστρέφοντας στην ουσία την «Ασφάλιση στον εργοδότη» με την θέσπιση ανώτατου ορίου δαπανών εκ μέρους του εργοδότη (πέραν της οιονεί εισφοράς του) 50 δις δρχ.
Γίνεται απόλυτα κατανοητό ότι έβαλαν βραδυφλεγή βόμβα στα θεμέλια του ασφαλιστικού μας αφού για τα επόμενα χρόνια ήταν γνωστό ότι οι υποχρεώσεις του εργοδότη θα ήταν (όπως και έγινε) μεγαλύτερες…
Παράλληλα στον ίδιο Νόμο υπήρξαν σταδιακές αυξήσεις ορίων ηλικίας (βαρέα – απλά) αυξήσεις εργασιακών εισφορών και πέναλτι πρόωρης εξόδου από την εργασία καθώς και τον ορισμό ανώτατου πλαφόν στο εφάπαξ.
Στο μεσοδιάστημα μεταξύ 1992 και 1999 δόθηκε συστηματική μάχη από την Ομοσπονδία προκειμένου να αναγνωρισθεί το μέγεθος της περιουσίας που σχηματίσθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια με σημαντικούς σταθμούς όπως για παράδειγμα την αύξηση του ποσού των 50 δις δρχ. Προκειμένου να εκπληρωθούν οι ανάγκες της «υπηρεσίας ασφάλισης της ΔΕΗ» της ΔΑΠ/ΔΕΗ (Διεύθυνση Ασφάλισης Προσωπικού).
Το 1999 με το Ν.2773/99 με τίτλο «Απελευθέρωση αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας και λοιπές διατάξεις» και στο άρθρο 34 κυρώνεται η σύμβαση ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ, ΠΟΣ/ΔΕΗ – Υπουργού Ανάπτυξης που λειτουργούσε και για λογαριασμό του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας, σύμφωνα με την οποία
«από τη λειτουργία του Ασφαλιστικού Φορέα της ΔΕΗ βάσει του Ν.4491/1966 και ειδικότερα του άρθρου 7 παρ. 2 έχει σχηματισθεί περιουσία αυτού του φορέα ενσωματωμένη στην περιουσία της ΔΕΗ» την οποία αναγνώρισε και η ΔΕΗ με την απόφαση 98/96 του Δ.Σ. της.
« Η εν λόγω περιουσία προσδιορίστηκε ποσοτικά για την 31.12.1992 με την αναλογιστική μελέτη που συντάχθηκε από τις εταιρείες WYATT και PRUDENTIAL και κατατέθηκε στο ΥΠΕΚΑ το1995»
ακόμα
«το κράτος αναγνωρίζει πλήρως τις υποχρεώσεις της ΔΕΗ προς τον ασφαλιστικό φορέα έναντι της προαναφερόμενης ενσωματωμένης περιουσίας και υποκαθιστά την ΔΕΗ σε όλες τις ασφαλιστικές υποχρεώσεις προς τους εργαζόμενους και συνταξιούχους».
Ακόμα
«εν όψει της υποχρεωτικής απελευθέρωσης της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας της χώρας σε εφαρμογή της οδηγίας 96/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης η ΔΕΗ θα υπαχθεί στο Ν. 2414/96 και θα μετατραπεί σε ανώνυμη εταιρεία με συνέπεια να καθίσταται πλέον αναγκαίος ο διαχωρισμός αφενός μεν σε Νομικό πρόσωπο ιδιωτικού Δικαίου (ΔΕΗ – Επιχείρηση) και αφετέρου σε ένα Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου που θα εξακολουθεί ως ασφαλιστικός φορέας του προσωπικού της ΔΕΗ ( ΔΕΗ – Ασφαλιστής).
Είναι άλλωστε γνωστό ότι κατά το σύνταγμα και τη σχετική νομολογία του συμβουλίου της Επικρατείας δεν είναι θεμιτό να εκτελείται έργο υποχρεωτικής κοινωνικής ασφάλισης από ανώνυμη εταιρεία ‘η άλλο Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου.
Επίσης
«Ο νέος ασφαλιστικός φορέας θα καλύψει, θα ασφαλίσει και θα προστατέψει εις το ακέραιο όλες τις κάθε είδους ασφαλιστικές παροχές».
Ακόμα
Οι καταβολές του κράτους συνιστούν ΠΑΓΙΟ ΠΟΡΟ του Νέου Ασφαλιστικού Φορέα».
και
«εγγράφονται στον εκάστοτε κρατικό προϋπολογισμό με την σημείωση ότι η εγγραφή αυτή γίνεται έναντι κατά την ανωτέρω περιουσία (αντιπαροχή) του φορέα»
ακόμα
με σκοπό την κατά το δυνατόν μικρότερη επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού θα προβλεφθούν και ειδικότερα έσοδα όπως ειδικό τέλος διοδίων στις γραμμές μεταφοράς ανάκτηση ανενεργών επενδύσεων κλπ».
Με το Π.Δ. 51/8.3.2001 συστήνεται οργανώνεται και λειτουργεί ο Οργανισμός Ασφάλισης Προσωπικού ΔΕΗ. Το ΠΔ ρυθμίζει θέματα λειτουργίας του Δ.Σ., τον σκοπό δημιουργίας, πόρους πρόσθετους πόρους, έδρα κλπ.
Στις 25.6.2001 με το Ν. 2919/2001 και τίτλο «Σύνδεση έρευνας και τεχνολογίας με την παραγωγή και άλλες διατάξεις»,
προβλέπονται τα εξής:
Για τα θέματα διαχείρισης της περιουσίας του ΟΑΠ/ΔΕΗ η εποπτεία θα ασκείται και από τους υπουργούς Οικονομικών και Ανάπτυξης .
Η ΔΕΗ θα εξακολουθεί να καλύπτει τις κοινωνικές παροχές που έχουν «συμφωνηθεί με ΕΣΣΕ μεταξύ της πλέον ΑΣΟΠ (ΓΕΝΟΠ) περιλαμβανομένης και της δαπάνης μισθοδοσίας του απασχολούμενου προσωπικού σε βρεφονηπιακούς σταθμούς ΔΕΗ».
Ακόμα:
Το προσωπικό που υπηρετεί κατά την έναρξη του ΟΑΠ – ΔΕΗ στη «Διεύθυνση Ασφάλισης προσωπικού της ΔΕΗ αποσπάται αυτοδίκαια στον ΟΑΠ/ΔΕΗ χωρίς χρονικό περιορισμό. Η υπηρεσιακή και μισθολογική κατάσταση των υπαλλήλων αυτών διέπεται από τον ισχύοντα Κανονισμό Κατάστασης Προσωπικού (ΚΚΠ – ΔΕΗ) και το ισχύον εκάστοτε μισθολόγιο».
Σε υλοποίηση διαδικαστικών θεμάτων (π.χ. περιπτώσεις διακοπής απόσπασης) υπεγράφη στις 10-4-2002 ΕΣΣΕ μεταξύ ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ και ΔΕΗ Α.Ε., ενώ ισχυροποιούνται οι Αμοιβές – παροχές κατά του ΚΚΠ-ΔΕΗ. Η συγκεκριμένη ΕΣΣΕ τροποποιήθηκε μετά τον Ν. 3655/08 ( Νόμο Πετραλιά) με νέα ΕΣΣΕ που υπογράφηκε πάλι μεταξύ ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ και ΔΕΗ κρατώντας τις πρόνοιες και δυνατότητες για το αποσπασμένο προσωπικό της ΔΕΗ Α.Ε. στο σημερινό ΤΑΥΤΕΚΩ/ΤΕΑΠΑΠ – ΔΕΗ και στις ΤΑΠ/ΔΕΗ – ΙΚΑ – ΕΤΑΜ.
Η ΤΡΑΓΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες
Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 στην πατρίδα μας το σύστημα κοινωνικής προστασίας και ασφάλειας οπισθοχωρεί γοργά. Ο «θρίαμβος» των συντηρητικών πολιτικών στο πεδίο της Ευρώπης (και της Ελλάδας) θέτει σε περιορισμό τις δημόσιες δαπάνες στον τομέα της κοινωνικής ασφάλισης. Με συνοπτικές διαδικασίες η συντηρητική κυβέρνηση της Ν.Δ. χωρίς διάλογο και συναίνεση από τους φορείς και τους εργαζομένους θεσμοθετεί τον νέο ασφαλιστικό Νόμο 3655/08 (3-4-2008).
Οι στόχοι του Νόμου είναι ΣΑΦΕΙΣ:
- Όσοι βρίσκονται στα λεγόμενα «ρετιρέ» των συντάξεων θα πρέπει να πέσουν σε χαμηλά πατώματα.
- Προάγεται η ιδιωτική ασφάλιση έναντι της Δημόσιας καθολικής και υποχρεωτικής ασφάλισης.
- Το κράτος περιορίζει το κόστος χρηματοδότησης στο τομέα των δαπανών με το αιτιολογικό περί δημοσιονομικής πειθαρχίας κατά 10%.
- Δημιουργεί ένα νέο οργανωτικό – γραφειοκρατικό σύστημα Διοίκησης και λειτουργίας (π.χ. ΤΑΥΤΕΚΩ) δίδοντας εξουσιοδοτικές δυνατότητες στους εκάστοτε κυβερνόντες και «κόβουν για να φτιάξουν κοστούμια» για νέους κανονισμούς υγείας, πρόνοιας επικουρικής σύνταξης.
- Η Διοικητική και Οικονομική αυτοτέλεια των υπαγμένων τομέων είναι προσχηματική και έωλη.
Οι δαπάνες της κεντρικής υπηρεσίας του ΤΑΥΤΕΚΩ ( στην Πατησίων 54) χρηματοδοτούνται κατά 42% από τις εισφορές των υπαλλήλων της ΔΕΗ Α.Ε. (κοντά στα 8 εκατ. Ευρώ κατ’ έτος).
Στην πραγματικότητα πληρώνουμε τα κόστη λειτουργίας που μέχρι ΠΡΙΝ τον Νόμο 3655/08 πλήρωνε ο κρατικός προϋπολογισμός την στιγμή κατά την οποία η κεντρική υπηρεσία του ΤΑΥΤΕΚΩ ΔΕΝ προσφέρει ΑΠΟΛΥΤΩΣ τίποτα στην λειτουργία του ΤΕΩΣ ΟΑΠ/ΔΕΗ (σήμερα ΤΕΑΠΑΠ/ΔΕΗ).
Αντιθέτως φορτώνει γραφειοκρατικό χρόνο και ταλαιπωρία στους χρήστες Ασφάλισης, σύνταξης και πρόνοιας. Στην πραγματικότητα η Διοικητική και Περιουσιακή αυτοτέλεια των εντασσόμενων φορέων (στο ΤΑΥΤΕΚΩ π.χ. ) είναι ψεύτικη και υποκριτική και κανείς δεν μπορεί να τεκμηριώσει αξιόπιστα την οικονομική ωφέλεια και πώς θα γίνει εξοικονόμηση πόρων επειδή απλά 21 Φορείς Ασφάλισης βρέθηκαν κακήν – κακώς υπό την ομπρέλα του ΤΑΥΤΕΚΩ.
Γίνεται κατά συνέπεια αναγκαία η βασική θέση της Ομοσπονδίας (από την εποχή της μεγάλης Απεργίας των 19 ημερών ) με αφορμή τον Νόμο Πετραλιά (3655/08) για την κατάργηση της ΥΒΡΙΔΙΚΗΣ ομπρέλας του ΤΑΥΤΕΚΩ, που το μοναδικό που καταφέρνει είναι η πρόσθεση γραφειοκρατίας, ταλαιπωρίας και τελικά απογοήτευση και οργή απ’ τους ασφαλισμένους ειδικότερα μάλιστα στο πλαίσιο περιορισμού του Παγίου Πόρου στα 600 εκ. ευρώ για κάθε έτος μέχρι το 2015!!!
Η ΛΑΙΛΑΠΑ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
- Ø Στις 15/3/2010 δημοσιεύθηκε ο Νόμος 3833/2010 με τίτλο «προστασία της εθνικής οικονομίας επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της δημοσιονομικής κρίσης».
Σύμφωνα με τον παραπάνω νόμο (άρθρο 1 παρ. 5) οι τακτικές αποδοχές μειώθηκαν κατά 7% με αντίστοιχη μείωση 7% και στην προσδοκώμενη σύνταξη.
Τα επιδόματα Χριστουγέννων και Πάσχα μειώθηκαν κατά 30%.
Επιπροσθέτως στο άρθρο 3 απαγορεύτηκε η υπογραφή ΕΣΣΕ που να εμπεριέχει αυξήσεις.
Στο άρθρο 4 μπήκε το περιβόητο «εφ εξής» για τον πάγιο πόρο που κατήργησε ο Νόμος 3863/10 μετά από συστηματική προσπάθεια και αγώνα της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ το οποίο δυστυχώς κατά τρόπο παράνομο η κυβέρνηση το επανέφερε με το μεσοπρόθεσμο..
- Ø Στις 6/5/2010 δημοσιεύεται ο Νόμος 3845/10 με τίτλο «μέτρα για την εφαρμογή του μηχανισμού στήριξης της Ελληνικής Οικονομίας από τα κράτη –μέλη της ζώνης του ευρώ και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο» (ΠΡΩΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ).
Στο άρθρο 3 στην παράγραφο 4 μειώνονται κατά 3% ακόμη οι αποδοχές και κατά συνέπεια μειώνεται αναλογικά και η προσδοκώμενη σύνταξη.
Στην παρ. 6 στο ίδιο άρθρο (3) τα επιδόματα Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας κλέβονται για όποιον εργαζόμενο λαμβάνει πάνω από 3.000 ευρώ το μήνα υπολογιζόμενα σε δωδεκάμηνη βάση.
Στις επόμενες παραγράφους του ίδιου άρθρου υπάρχουν κάποιες μικρές εξαιρέσεις π.χ. Αν κάποιος συνταξιούχος πάνω από 60 χρονών λαμβάνει σχετικό επίδομα αν είναι δικαιούχοι λόγω θανάτου, παιδιά που σπουδάζουν ή ανήλικα κ.λ.π.
- Ø Στις 11/5/2010 με το Ν.3847 «εξαφανίζεται» το δώρο Πάσχα, Χριστουγέννων και επίδομα άδειας για όσους συνταξιούχους είναι άνω των 60 και παίρνουν μικτή σύνταξη πάνω από 2500€.
Όσοι δεν είναι κάτω των 60 κατά τρόπο προκλητικό και απίστευτο άκρως προσβλητικό και απαράδεκτο τιμωρούνται έτσι κι αλλιώς. Η προσβολή σε όσους είναι στα ΒΑΕ - ΥΒΑΕ είναι απίστευτη.
- Ø Στις 28/6/2011 εν μέσω καθολικής αντίδρασης του κόσμου της εργασίας των απόμαχων της δουλειάς και της νέας γενιάς που για μια φορά ακόμα και με 10 ημέρες σκληρής απεργίας της ΓΕΝΟΠ κηρύχτηκε παράνομη ψηφίζεται το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα μέσω του οποίου :
- · Δίνονται και νέα χτυπήματα στα συνήθη υποζύγια,
- · Ανοίγει ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ και
- · Επιφέρει συντριπτικό χτύπημα στο ασφαλιστικό μας αφού πλέον μπαίνει νέο εφεξής στον Πάγιο Πόρο με πλαφόν 600 εκ. € ως το 2015 γεγονός που συνιστά την μέγιστη παρανομία από την μεριά του κράτους και ισοδυναμεί με ταφόπλακα στο ασφαλιστικό μας.
Ένα πρωτοποριακό ασφαλιστικό του οποίου οι δικαιούχοι μετατράπηκαν σε επαίτες προκειμένου να πάρουν τα ΕΦΑΠΑΞ (που ο χρόνος αναμονής έχει φτάσει τα 2 χρόνια !) τη σύνταξη ή τα φάρμακά τους!
- Ø Στις 15/7/2010 με τον Ν.3863 άρθρο 38 θεσπίζεται Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ). Σκοπός του Λογαριασμού είναι η κάλυψη των ελλειμμάτων του κλάδου κύριας Σύνταξης ΦΚΑ.
Πιο συγκεκριμένα τα ποσοστά που τέθηκαν ήταν:
α. Για συντάξεις από 1.400,01€ έως 1.700,00€, ποσοστό 3%.
β. Για συντάξεις από 1.700,01€ έως 2.000,00€, ποσοστό 4%.
γ. Για συντάξεις από 2.000,01€ έως 2.300,00€, ποσοστό 5%.
δ. Για συντάξεις από 2.300,01€ έως 2.600,00€, ποσοστό 6%.
ε. Για συντάξεις από 2.600,01€ έως 2.900,00€, ποσοστό 7%.
στ. Για συντάξεις από 2.900,01€ έως 3.200,00€, ποσοστό 8%.
ζ. Για συντάξεις από 3.200,01€ έως 3.500,00€, ποσοστό 9%.
η. Για συντάξεις από 3.500,01€ και άνω, ποσοστό 10%.
- Ø Στις 1/7/2011 δημοσιεύεται ο Νόμος 3986/11 με τίτλο «επείγοντα μέτρα εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015» (ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ).
- o Στο άρθρο 29 επιβάλλεται ειδική εισφορά αλληλεγγύης (κεφαλικός φόρος) στα εισοδήματα του 2010 ως εξής:
- Αντίγραφο του υποχρεωμένου (φορολογούμενου)θα σταλεί από την εφορία σύντομα.
Η έκτακτη εισφορά θα καταβληθεί σε 6 δόσεις. Σε περίπτωση ΕΦΑΠΑΞ καταβολής θα υπάρξει μείωση 5 %.
- o Στο ίδιο άρθρο στην παρ. 11 α από 1-8-2011 και για όσους ΔΕΝ έχουν συμπληρώσει το 60ο έτος της ηλικίας τους ως νέα τιμωρία παρακρατείται επιπλέον εισφορά ως εξής:
- Για μικτές κύριες συντάξεις από 1.700,01 έως 2.300 ποσοστό 6%
- Για μικτές κύριες συντάξεις από 2.300,01- 2.900 ποσοστό 8% και
- Για συντάξεις 2.900,01 και άνω ποσοστό 10 %
Οι παρακρατήσεις υπολογίζονται στο σύνολο του ποσού κύριας σύνταξης όπως διαμορφώνονται μετά την παρακράτηση της εισφοράς αλληλεγγύης Συνταξιούχων.
- o Στο ίδιο άρθρο στην παρ. 10 προβλέπεται ανακλιμάκωση (μεγαλύτερη παρακράτηση) 6%, 7%, 9%,10%,12%,13%,14% στην κλίμακα των μειώσεων που ήδη δέχθηκαν οι συνταξιούχοι μας με το Ν.3863 ως εξής:
β. Για συντάξεις από 2.000,01€ μέχρι 2.300.00€ ποσοστό 7%
γ. Για συντάξεις από 2.300,01€ μέχρι 2.600.00€ ποσοστό 9%
δ. Για συντάξεις από 2.600,01€ μέχρι 2.900.00€ ποσοστό 10%
ε. Για συντάξεις από 2.900,01€ μέχρι 3.200.00€ ποσοστό 12%
στ. Για συντάξεις από 3.200,01€ μέχρι 3.500,00€ ποσοστό 13%
ζ. Για συντάξεις από 3.500,01€ και άνω ποσοστό 14%
- o Στο ίδιο άρθρο στην παρ. 13β προβλέπεται ειδική εισφορά Συνταξιούχων επικουρικής Ασφάλισης ως εξής:
- Για συντάξεις 300,01 – 350 ευρώ 3%
- Για -//- 350,01 – 400 ευρώ 4%
- Για -//- 400,01 - 450 ευρώ 5%
- Για -//- 450,01 - 500 ευρώ 6%
- Για -//- 500,01 - 550 ευρώ 7%
- Για -//- 550,01 - 600 ευρώ 8%
- Για -//- 600,01 - 650 ευρώ 9%
- Για -//- 650 και άνω 10%
Δεν υπάρχει παρακράτηση ποσού για συντάξεις μικρότερες των 300 ευρώ
Η παρακράτηση αυτή θα ισχύσει ( από ασφαλείς πληροφορίες) από 1/9/2011 και εφ’ εξής!!!
Αυτό μόνο με τη λέξη ντροπή μπορεί να περιγραφεί
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Με την ανακοίνωση μας αυτή καταγράψαμε την εξελικτική και φθίνουσα πορεία συνολικά όλων των φορέων κοινωνικής ασφάλισης με συστηματικές μειώσεις συντάξεων, κεφαλικούς φόρους, αποζημιώσεις επιπέδου παροχών υγείας κ.α..
Το προκλητικότερο όλων όμως είναι ότι σ’ αυτήν την θύελλα αποδόμησης του κράτους πρόνοιας υπήρχαν και ιδιαίτερα αρνητικές αποφάσεις για το δικό μας ειδικότερο ασφαλιστικό καθεστώς.
Τα όσα ζούμε αποκαλύπτουν ένα ιδιαίτερο ΜΕΝΟΣ που υπάρχει στα συναρμόδια υπουργεία ΕΝΑΝΤΙΟΝ των ασφαλισμένων και του ασφαλιστικού της ΔΕΗ Α.Ε.
Οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι της ΔΕΗ δικαιολογημένα νοιώθουν περισσότερο από κάθε άλλο εργαζόμενο και συνταξιούχο ΟΡΓΗ και αγανάκτηση για τους απλούς λόγους ότι έχουν:
- Ένα ασφαλιστικό πρότυπο
- Ένα ασφαλιστικό με σοβαρή κοινωνική ανταπόδοση
- Ένα ασφαλιστικό με τεράστια περιουσία ενσωματωμένη στην περιουσία της ΔΕΗ που αποτελεί εμπράγματη διασφάλιση κάθε εργαζόμενου και κάθε συνταξιούχου
- Ένα ασφαλιστικό που χτίστηκε και λειτούργησε με αγώνες, ιδρώτα και αίμα από τους πρωτοπόρους της ΔΕΗ μέχρι τον πρόσφατο ΕΠΙΚΟ αγώνα ενάντια στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα προσαρμογής 2012 – 2015.
Συνάδελφοι-σες,
Χωρίς πολλά λόγια πέρα από όλα όσα έχουν γίνει τις αμέσως επόμενες ημέρες σε όλα μα όλα τα επίπεδα με τον πλέον σκληρό τρόπο η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ με το βάρος της ιστορίας της, με την βαθιά ριζωμένη αγωνιστικότητά της θα δώσει τις απαντήσεις και τα χτυπήματα που χρειάζονται με αγώνα ΕΠΙΘΕΤΙΚΟ για να νοιώθουν ΟΛΟΙ οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι όχι μόνον ασφαλισμένοι αλλά ΑΣΦΑΛΕΙΣ
ΤΙΠΟΤΑ δεν ξεχνιέται
Και ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ αφήνουμε
Στα νύχια των Αχόρταγων
Δανειστών και των ντόπιων υποτακτικών τους
ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΟΙΧΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ
ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ ΜΕ
ΠΟΛΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ
ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΑΛΛΑ
ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου