24 Δεκ 2011

Την προστασία ευάλωτων κοινωνικών ομάδων από τις προσαυξήσεις οφειλών προς τη ΔΕΗ προτείνει ο Συνήγορος του Πολίτη

 

Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 22 Δεκεμβρίου 2011

  Συγκεκριμένα μέτρα για την προστασία ευπαθών/ευάλωτων κοινωνικών ομάδων από τις προσαυξήσεις για οφειλές προς τη ΔΕΗ προτείνει η Συνήγορος του Πολίτη Καλλιόπη Σπανού σε πρόσφατη επιστολή της προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΗ και τον υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
    Τα μέτρα περιλαμβάνουν διαγραφή προσαυξήσεων που έχουν ήδη επιβληθεί, αναστολή επιβολής νέων προσαυξήσεων και δημιουργία επιτροπής εξέτασης αιτημάτων καταναλωτών.

    Λόγω της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας πολλοί καταναλωτές έχουν περιέλθει σε δεινή οικονομική κατάσταση, με αποτέλεσμα να αδυνατούν όχι μόνο να εξοφλήσουν το λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά και να εξασφαλίσουν ένα στοιχειωδώς αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης για τους ίδιους και τις οικογένειές τους. Η αδυναμία να εξοφλήσουν τους εκκρεμείς λογαριασμούς τους ή τις δόσεις διακανονισμού στον οποίο έχουν ήδη προβεί, συνεπάγεται την επιβάρυνση των οφειλών τους με προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής. Κατά συνέπεια διογκώνεται η αρχική οφειλή, ο καταναλωτής αδυνατεί να την εξοφλήσει και ζημιώνεται τελικά και η ίδια η ΔΕΗ.
    Δεδομένου ότι ήδη η Πολιτεία έχει αναγνωρίσει δια νόμου την ανάγκη προστασίας ευπαθών ομάδων καταναλωτών και τον χαρακτήρα του ηλεκτρικού ρεύματος ως απολύτως αναγκαίου κοινωνικού αγαθού και δεδομένου του πνεύματος επιείκειας που οφείλει να διέπει κάθε έκφανση της δράσης της διοίκησης, ο Συνήγορος προτείνει, στις περιπτώσεις που υφίσταται πραγματική και αποδεδειγμένη οικονομική αδυναμία από πλευράς καταναλωτών:

• Τη διαγραφή (του συνόλου ή μέρους) των επιβληθεισών στις αρχικές οφειλές προσαυξήσεων, σε αυτές δηλαδή που αντιστοιχούν στο πραγματικά καταναλωθέν ρεύμα, έτσι ώστε η εξόφλησή τους να καθίσταται πιο προσιτή στους πολίτες και πιο ρεαλιστική για την ΔΕΗ η οποία δε θα χρειαστεί να καταφύγει σε μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης.

• Την αναστολή επιβολής προσαυξήσεων στις εν λόγω ομάδες καταναλωτών με τη μορφή περιόδου χάριτος.

• Τη δημιουργία επιτροπής εξέτασης αιτημάτων καταναλωτών για παροχή διευκολύνσεων προς αυτούς. Αντίστοιχες επιτροπές λειτουργούν σε αρκετές επιχειρήσεις (ΕΥΔΑΠ, ΟΤΕ κλπ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου